top of page
Rapportering

Feedbackrapport

 

Om de evolutie van elk kind op te volgen is er een tweewekelijks feedbackrapport. Dit rapport geeft feedback op de voorbije toetsen. De feedback gebeurt d.m.v. klavertjes die gegeven worden, aangevuld met een woordje van de leerkracht.

Evaluatierapport

In ons leerplan "In Zin in leren! Zin in leven!" streven we naar de harmonische ontwikkeling van elk kind, met de nadruk op twee onderling verbonden pijlers: persoonlijke groei en culturele ontwikkeling. Aan het einde van het schooljaar ontvangen de kinderen een uitgebreid evaluatierapport waarin feedback wordt gegeven over zowel hun persoonlijke als culturele ontwikkeling.

Evolutierapport

In de 3de graad plannen we 3 toetsenperiodes. Deze toetsenperiodes hebben als doel de kinderen voor te bereiden op het secundair onderwijs waar er examenperiodes zijn. We zetten in op het ‘leren leren’ en het ‘zelfregulerend leren’ om kinderen de nodige vaardigheden aan te leren om een leertaak zelfstandig tot een goed einde te brengen. We evalueren de taalontwikkeling en het wiskundig denken op 3 verschillende momenten om een beeld te krijgen van de evolutie van het kind op deze vlakken.

Kindgesprekken

We organiseren tijdens het schooljaar verschillende kindgesprekken. Deze worden voorbereid aan de hand van een kindbevraging en een ouderreflectie. Kindgesprekken kunnen bijdragen aan meer motiviatie, een positiever zelfbeeld en betere resultaten van de kinderen omdat kinderen op deze manier actief betrokken worden bij het eigen leerproces.

bottom of page